Helaas is dit blog niet meer actief.

Voor cursussen met PanPastel verwijs ik je naar

donderdag 19 februari 2015

Glas in lood

Hallo lieve blogvolgers.
Vandaag mag ik weer een bijdrage leveren voor dit inspirerende blog.
Deze keer heb ik geprobeerd om glas-in-lood-effect te creëren.
Met deze kaart als eindresultaat.


Hoe ben ik begonnen.
Ik nam een wit stuk stempelkarton van 9,5 x 13,9 cm.
Hierop heb ik een achtergrondstempel van Darkroomdoor(ruitjespatroon) gestempeld met versamark.
Hierover heen heb ik diverse kleuren panpastel met een softtool aangebracht.
Je kunt hiervoor diverse kleuren gebruiken als ze maar helder zijn. Ik heb een groen, rood, geel, blauw en bruin panpastel genomen. Je brengt de kleuren in kleine vakjes aan(dit komt niet zo nauw) en wrijft ze in elkaar over met een sponsje.
Als je klaar bent ziet je kaart er ongeveer zo uit:


Je fixeert met een fixatiespray en laat dit drogen. Nu ga je er nog overheen met een metallickleur. Ik heb hier Rich Gold 911.5 gebruikt. Dit geeft net iets meer elegantie. Ook nu fixeer je weer met fixeerspray en laat alles goed drogen.

Dan stempel je je stempels met versamark, deze zijn van PaperArtsy Lynne Perrella LPC032 en zijn te koop bij Leuke Stempels. Over de versamark strooi je zwarte embossingpoeder en heatset dit met de heattool. Zo creëer je een soort glas-in-lood-raam.

De  hoekjes van je kaart afronden met een rondehoek-pons.

Nu mat je alles op een zwarte ondergrond en daarna op een zalmkleurig kaartkarton met motief welke je nog even met panpastel Burnt Sienna 740.5 kleurt.


Klaar is je glas-in-lood-kaart.

Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren.
Tot de volgende keer.

groetjes,
Hella

3 opmerkingen:

Lydia Boode zei

Heel gaaf dit idee. Mooie kaart geworden.
Groetjes
Lydia

Willy de Bruijne zei

Wat een leuk idee Hella!

martjesknutselhoek zei

Wat een leuk idee. Met een mooie uitwerking.
Groetjes martha en margret.